symbool_team

Waarom is positionering van mijn product of merk zo belangrijk?

| (Her)positionering |

Home | Strategie – (Her)positionering |

Ga naar: home | strategie

Juiste positionering, juiste acties

Een huidig of nieuw product in de markt zetten is an sich niet lastig. Je gaat uit van jouw product of merk, daarbij kies je een bestaande of nieuwe markt en op basis van de alom bekende Ansoff matrix kies je de beste marketingstrategie. Maar wat als al je concurrenten dat ook doen? Hoe voorkom je dan dat de concurrent profiteert van jouw marketing effort? Dat de doelgroep naar aanleiding van jouw uitingen gaat Googelen en vervolgens bij de concurrent bestelt? Door middel van goede positionering zorg je ervoor dat jouw product of merk past in de belevingswereld van de doelgroep. Je creëert een voorkeurspositie. Factstory helpt bedrijven met het juist positioneren van het product of merk.

Met een goede positionering

5
Leg je de basis voor een geslaagde marketingstrategie
5

Creëer je een voorkeurspositie bij de doelgroep

5

Plaats je jouw product of merk op een unieke plek t.o.v. de concurrent

Eerst positioneren dan marketing

Een goede start is het halve werk. Daarom vinden we bij Factstory dat je een goede positionering niet mag overslaan. Op basis van onder andere de marktkeuze, concurrentieanalyse en de product- of merkwaardes komen we tot een unieke positionering ten opzichte van de concurrent. Deze positionering wordt vervolgens de basis voor de marketingstrategie en conceptontwikkeling. Al deze ingrediënten zorgen ervoor dat de doelgroep zich aangetrokken voelt tot jouw product of merk!

Heb je jouw positionering al helder maar wil je het verder vormgeven? Kijk dan op onze pagina voor conceptontwikkeling.

new-section-1-1

Hoe komen we tot jouw unieke positionering?

1. Startpunt voor vertrek

Om een goede positionering te kunnen bepalen gaat er altijd een onderzoek aan vooraf. Factstory start met een concurrentieanalyse, marktonderzoek en het inventariseren van de merkwaardes zodat je inzichtelijk krijgt waar jouw plek is ten opzichte van de concurrent. Daarna bepalen we welke marketingstrategie het beste past.

2. Marketing op bsis van positionering

Wanneer de positionering helder is gaan we verder met de uitwerking van de marketingstrategie en de conceptontwikkeling. Hiermee maken we het onderscheidend van de concurrent. Door juist gebruik van kleur, tone of voice en beeld laden we het product of merk en geven we vorm aan de belevingswereld en voorkeurspositie bij de doelgroep.

3. Propositie van de middelen

Doordat we gestart zijn met het bepalen van de positionering hebben we nu de juiste richting om in te spelen op de voorkeurspositie bij de doelgroep. We combineren de juiste content met een passende look and feel. Hiermee bewegen we de doelgroep te kiezen voor jouw merk. 

Deze merken gingen je voor: 

aacc_logo_kleur
aacc_logo_kleur
aacc_logo_kleur
aacc_logo_kleur

Heb je behoefte een onderscheidende positionering?

Pim Mulder

Pim Mulder

Strategisch adviseur

Wij staan voor je klaar. Geef je je naam, telefoonnummer en mailadres door? Dan nemen we contact met je op.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.