symbool_team

Wat is de meerwaarde van een goede marketingstrategie?

| Marketingstrategie |

Home | Strategie – Marketingstrategie |

Ga naar: home | strategie

Marktbewerking met resultaat

Eigenlijk vinden we bij Factstory dat alles in elkaar samen valt: de positionering, de communicatiestrategie én de marketingstrategie. Deze drie-eenheid bepaalt de wijze waarop, en de snelheid van de marktbenadering. Een geslaagde marketingstrategie weet de verschillende producten of diensten van de organisatie perfect zichtbaar te maken in de markt. Zowel voor e-commerce als bijvoorbeeld arbeidsmarktcommunicatie krijgt een goede marktbewerking de doelgroep in beweging.

Heb je de marketingstrategie helder maar wil je hulp bij de uitvoer? Kijk dan eens op onze pagina over branding.

Een goede marketingstrategie:

5

Zorgt voor onderscheidend vermogen van jouw product of dienst

5

Bereikt zichtbaarheid in de gekozen markt

5

‘Verkoopt’ de boodschap en belofte aan de markt

Van strategie naar actie

Factstory helpt je op een praktische manier met het bepalen van een goede marketingstrategie. We benaderen het niet als een doel op zich, maar als een middel. Op basis van een concurrentieanalyse, SWOT en de product-markt combinatie kiezen we samen een marktbewerking die past bij jouw organisatie; we hebben ervaring met b-to-b en b-to-c marketing. Vervolgens helpt Factstory als marketingstrategiebureau jou met de vertaling van de gekozen strategie naar een marketingplan en invulling van de acties. Niet de theorie maar de praktijk zorgt er uiteindelijk voor dat je resultaat boekt!

new-section-1-1

In 3 stappen ontwikkelen we jouw marketingstrategie 

1. Startpunt voor vertrek

Met onze praktische benadering helpen we je met de strategische keuze. We kijken eerst wat er al staat bij jouw organisatie om vervolgens ons startpunt te bepalen. We inventariseren de marketingmix (product, prijs, etc.) en adviseren op basis daarvan een succesvolle werkwijze en marktbenadering. Samen met de positionering en communicatie-strategie hebben we de sleutel tot succes!

2. Van strategie naar marketingplan

Na de strategische marketing keuze pakken we door met de vertaling naar een marketingplan. We bepalen de doelen en hangen er een planning aan.Daarna kiezen we de kanalen en middelen die passen bij jouw organisatie. De resultaatgerichte (online) campagnes geven een boost aan de diverse communicatie uitingen. De doelgroep kan er niet meer omheen!

3. Meten en bijsturen

Met scherpe content en gave beelden bereiken we de belevingswereld van de doelgroep en haar (latente) behoeften. Wekelijks meten we de resultaten in ons dashboard en kijken of we op de juiste weg zijn. Krijgen we de gewenste reacties? Halen we de afgesproken doelen? Door dit te toetsen aan de vooraf afgesproken kpi’s blijven we scherp en werken we continue aan het marketingplan.

Deze merken gingen je voor: 

aacc_logo_kleur
aacc_logo_kleur
aacc_logo_kleur
aacc_logo_kleur

Heb je behoefte aan een praktische benadering van strategische marketing?

Pim Mulder

Pim Mulder

Strategisch adviseur

Wij staan voor je klaar. Geef je je naam, telefoonnummer en mailadres door? Dan nemen we contact met je op.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.