Wat is de meerwaarde van een goede marketingstrategie?
Marktbewerking met resultaat
Eigenlijk vinden we bij Factstory dat alles in elkaar samen valt: de positionering, de communicatiestrategie én de marketingstrategie. Deze drie-eenheid bepaalt de wijze waarop, en de snelheid van de marktbenadering. Een geslaagde marketingstrategie weet de verschillende producten of diensten van de organisatie perfect zichtbaar te maken in de markt. Zowel voor e-commerce als bijvoorbeeld arbeidsmarktcommunicatie krijgt een goede marktbewerking de doelgroep in beweging.
Heb je de marketingstrategie helder maar wil je hulp bij de uitvoer? Kijk dan eens op onze pagina over branding.
Een goede marketingstrategie:
Zorgt voor onderscheidend vermogen van jouw product of dienst
Bereikt zichtbaarheid in de gekozen markt
‘Verkoopt’ de boodschap en belofte aan de markt
Van strategie naar actie
Factstory helpt je op een praktische manier met het bepalen van een goede marketingstrategie. We benaderen het niet als een doel op zich, maar als een middel. Op basis van een concurrentieanalyse, SWOT en de product-markt combinatie kiezen we samen een marktbewerking die past bij jouw organisatie; we hebben ervaring met b-to-b en b-to-c marketing. Vervolgens helpt Factstory als marketingstrategiebureau jou met de vertaling van de gekozen strategie naar een marketingplan en invulling van de acties. Niet de theorie maar de praktijk zorgt er uiteindelijk voor dat je resultaat boekt!
In 3 stappen ontwikkelen we jouw marketingstrategie
1. Startpunt voor vertrek
2. Van strategie naar marketingplan
3. Meten en bijsturen
Deze merken gingen je voor:
Heb je behoefte aan een praktische benadering van strategische marketing?
Pim Mulder
Strategisch adviseur
Wij staan voor je klaar. Geef je je naam, telefoonnummer en mailadres door? Dan nemen we contact met je op.