symbool_team

Wat levert een goede communicatiestrategie mij op?

| Communicatiestrategie |

Home | Strategie – Communicatiestrategie|

Ga naar: home | strategie

Versterk jouw boodschap naar de markt

Communicatie als onderdeel van je bedrijfsbeleid geeft richting waar je met je merk, product of dienst naar toe wilt. Het is geen losstaand onderdeel maar een drie-eenheid samen met de positionering en marketingstrategie. Door commitment aan de communicatiestrategie bouw je aan jouw propositie en presentatie naar de doelgroep. Je communiceert de boodschap en belofte naar de markt. De gekozen communicatiestrategie bepaalt het tempo waarin dit gebeurt en de media en middelen die daarbij nodig zijn. Factstory helpt bij het bepalen van de juiste strategie en hoe je deze kunt integreren in de drie-eenheid.

Met een goede communicatiestrategie:

5

Ondersteun je de positionering van jouw merk

5

Werk je aan een heldere propositie voor jouw product of dienst

5

Vertaal je beleid door in boodschap en belofte naar de markt

Strategie is een keuze

Factstory ziet communicatie niet als een middel, maar als onderdeel van jouw branding naar de markt. We helpen bedrijven met het kiezen van de beste communicatiestrategie, waarin we samen bepalen waar het merk over drie jaar staat. In deze strategie zien wij drie fases:

  • Werken aan de propositie van het merk
  • Bouw van de presentatie van het merk naar de doelgroep
  • Full media exposure van het merk in de markt

Door onze consistente en heldere communicatie creëren we een voorkeurspositie bij de doelgroep, welke resulteert in een groeiend marktaandeel en betere resultaten. Is communicatie al onderdeel van jouw beleid, maar wil je hulp met de uitvoering? Kijk dan op onze pagina over branding.

new-section-1-1

Aan de slag met je eigen communicatiestrategie? 

1. Startpunt voor vertrek

Nadat we de positionering, markt en doelgroep helder hebben, bepalen we op basis van de bedrijfsdoelen welke strategie het beste past. Daarna maken we een plan van aanpak hoe we jouw merk voor een langere periode in de markt zetten.

2. Van communicatieplan naar uitvoering

Samen bepalen we op basis van de gekozen communicatiestrategie welke media en middelen geschikt zijn om te communiceren naar de doelgroep. In een concreet plan van aanpak bepalen we welke stappen hiervoor nodig zijn en ontwikkelen we een creatieve boodschap en belofte van jouw merk. 

3. Zichtbaar zijn via alle kanalen

Door full media exposure zorgen we voor naamsbekendheid van jouw merk, product of dienst. Met een goede balans tussen de middelen, media en frequentie van de presentatie naar de markt, halen we het beste resultaat. 

Deze merken gingen je voor: 

aacc_logo_kleur
aacc_logo_kleur
aacc_logo_kleur
aacc_logo_kleur

Relevante cases

Deze merken gingen je voor: 

digital-agency-2-bt-1

Klantcase Dimence

Arbeidsmarktcommunicatieplan

digital-agency-2-bt-1

Klantcase Pon Logistics

Interne communicatie

Wil je weten hoe een communicatiestrategie kan bijdragen aan jouw bedrijfsdoelen?

Pim Mulder

Pim Mulder

Strategisch adviseur

Wij staan voor je klaar. Geef je je naam, telefoonnummer en mailadres door? Dan nemen we contact met je op.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.