B2B en B2C:

De marktbenadering van Oosterberg

 

Case | Marketingcommunicatie en e-commerce bij Oosterberg

Iedere groothandel kampt met dezelfde vragen; hoe kunnen we naast onze bestaande business nieuwe producten en diensten bedenken, hoe integreren we e-commerce en moeten we b-c gaan?

Voor Oosterberg, elektrotechnische groothandel in Apeldoorn, hebben we de afgelopen jaren diverse projecten gedaan om antwoorden op deze vragen te bedenken. Zo hebben we het platform Home-in-One opgezet, een webshop voor consumenten waarin alles in en om huis te koop is, hebben we de hele klantreis van de webshop ingevuld en hebben we diverse leadgeneratie campagnes ontwikkeld.

Home-in-One; webshop voor alles in en om het huis

Van het creëren van het strategische positioneringsplan, de producten en de klantreis; dit was een beste uitdaging voor het team! Zowel marketing als branding, namen bedenken, logo’s creëren, huisstijl en concept neerzetten als de hele ontwikkeling van de shop, campagnes, content en marketing hebben we opgepakt. En niet zonder succes, gave onderscheidende campagnes met een tof concept. Niet alleen even snelle content, maar een doordacht verhaal gericht op de behoefte van consumenten.

Home in One contentkalender

Contentkalender voor Home in One

Veilingsite; online outlet met mooie veilingen

Iedere groothandel heeft voorraad die niet meer aansluit bij de vraag uit de markt. Vernietigen of verschrotten is de makkelijkste manier; maar hoe kun je deze producten op een duurzame manier aan de man brengen? Juist, met een outlet site met palletveilingen waar installateurs deze producten op een goede en duurzame manier kopen. Iedere week nieuwe campagnes, nieuwe producten en continue sturing op nieuwe klanten en kopers

Oosterberg Outlet _2024

Website Oosterberg Outlet

B-B leadgeneratie: warehousing en e-fullfilment vermarkten

Wat nou als je efficiënt omgaat met jouw logistieke operatie en warehouse? Dan zoek je een marketingpartner die je helpt om de ontstane ruimte ook aan andere partijen aan te bieden. In 2022 is Oosterberg hier mee gestart en niet zonder succes. Door onze marketinginspanningen, een plan, campagnes, nieuwe website en conversieoptimalisatie hebben we de afgelopen jaren meer dan 300 leads gehad, waarvan er minimaal 100 goede leads waren.

Supply chain

Website Supply Chain

Wil je stilstaan in een verzadigde markt of continu nieuwe initiatieven ontplooien? Oosterberg koos voor het laatste en wij zijn trots dat we dit samen met hen mogen doen.

Heb jij ook een doel voor ogen?

Pim Mulder

Neem dan contact op met Pim Mulder

Om dit doel te vertalen naar een concreet plan van aanpak!

Bel 055 – 207 0 307 of plan een kennismaking.