symbool_team

Hoe haal ik meer resultaat uit mijn webshop?

| E-commerce |

Home | Marketing – E-commerce |

Ga naar: home | marketing

Met een e-commerce strategie bereik je meer

Met Factstory heb je een betrouwbaar, flexibel, resultaatgericht team aan het werk voor de e-commerce van jullie webshop. We optimaliseren het resultaat van de webshop; jullie doelgroep herkent zich in de belevingswereld van jouw product of dienst en we maximaliseren de conversies (aankopen). De klantreis is door ons van eerste contact tot aan de aankoop afgestemd op jullie positionering en branding. Hiermee is de webshop het beste verkoopkanaal van jullie bedrijf. Omzet realiseren kan iedereen. Omzet realiseren én een merk bouwen: dat kan Factstory!

Heb je je e-commerce plan op orde maar wil je hulp bij het opzetten van campagnes? Kijk dan op onze pagina over leadgeneratie.

Met een goede e-commercestrategie:

5

Bereik je de juiste doelgroep

5

Haal je meer omzet uit je bestaande webshop

5

Versterk je de fysieke winkel door je webwinkel

5

Ontvang je minder retourzendingen

Klikken, kijken en kopen

Voor een gedegen e-commerce plan maken we een analyse van de huidige online marketing kanalen en budget. In de meeste gevallen is het al haalbaar om binnen het huidige budget, met een betere focus op de geschikte kanalen en zoekwoorden, een groei in omzet te realiseren. Daarnaast zorgen we voor een omzetstijging door het goed inzetten van middelen als Google Ads, Channable, social marketing, re-marketing etc. Dit maken we zichtbaar in een dashboard en rapporteren we terug. Onze aanpak komt er op neer dat wij in alle fases van het aankoopproces (van vindbaarheid en zoekgedrag naar kijken en kopen) de drempels wegpoetsen. Niks staat meer in de weg van een tevreden aankoop.

sidebeeld_strategie

In 3 stappen voor succesvolle zoekmachinemarketing

1. Zichtbaar worden bij de doelgroep

Om te komen tot aankopen, saleskansen of naamsbekendheid gaan we er eerst voor zorgen dat jouw webshop online zichtbaar is! Via Google, Google shopping en Channable geven we een boost aan de vertoningen van de webshop. Met een doordachte strategie bouwen we campagnes die aansluiten bij het zoekgedrag van de doelgroep.

2. Interesse wekken bij de doelgroep

Wanneer je online goed zichtbaar bent gaat de doelgroep zich een mening vormen over de webshop en de producten. Het is dus van belang dat de boodschap die je naar buiten uitdraagt klopt met de uitstraling van jouw product of dienst. Die mening bevestigt namelijk de behoefte van de doelgroep en zorgt er uiteindelijk voor dat zij in beweging komt.

3. Activatie van de doelgroep

Het resultaat van het zichtbaar maken van jouw product of dienst heeft de doelgroep aan het denken gezet. De behoefte is gewekt en de eerste aankopen worden gemaakt! Natuurlijk is het van belang dat deze aankopen verlopen volgens jullie unieke klantreis en dat het gevoel klopt. Van de eerste indruk tot en met de aanschaf van jouw producten. Heb je moeite met de invulling van die vervolgstappen? Kijk dan eens op onze pagina over marketingcommunicatie.

Direct aan de slag met e-commerce?

Kim Kalma

Kim Kalma

Online marketeer

Wij staan voor je klaar. Geef je je naam, telefoonnummer en mailadres door? Dan nemen we contact met je op.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.