symbool_team

Hoe haal ik meer resultaat uit mijn webshop?

| E-commerce |

Home | Marketing – E-commerce |

Ga naar: home | marketing

Heb jij al zo’n kekke webshop met een winkelmandje, leuke notificaties en actie-banners? Hartstikke tof, maar verkoop je ook echt? Een webshop online gooien is niet zo moeilijk, zorgen dat hij gevonden wordt door shoplustig publiek is wat anders. E-commerce is een vak. Een vak dat wij beheersen. Ons resultaatgerichte e-commerce team optimaliseert het resultaat van jouw webshop. Wij stellen een klantreis op die vanaf het eerste contact tot aan de aankoop is afgestemd op jouw positionering en branding. Zo zorgen we dat jouw doelgroep zich herkent en nog maar één ding wil: mandjes vullen! 

Met goede e-commerce: 

5

Bereik je precies de mensen die je wil bereiken 

5

Ga je voor maximale conversie. Klikken, kijken én kopen! 

5

Ontvang je minder retourzendingen 

Heb je je e-commerce plan op orde maar wil je hulp bij het opzetten van campagnes? Kijk dan op onze pagina over leadgeneratie. 

Kijken of kopen?

Bezoekers is één, kopers is een tweede. Om jouw conversie te maximaliseren, beginnen we met een analyse van wat je nu allemaal doet. Welke online marketingkanalen gebruik je, wat is je budget? Vaak kunnen we daarmee al meer omzet voor je realiseren. Puur door beter te focussen op geschikte kanalen en zoekwoorden. Om jouw omzet echt door het plafond te laten gaan, zitten we middelen in zoals Google Ads, Channable, social marketing en re-marketing. In alle fases van het aankoopproces halen we de drempels weg. Van vindbaarheid en zoekgedrag tot kijken en kopen: we maken de weg vrij voor happy shoppers. 

sidebeeld_strategie

In 3 stappen naar succesvolle e-commerce: 

1. Zichtbaarheid 

Stap één is zorgen dat jouw webshop online zichtbaar is. We zetten alle mogelijke middelen in om jouw shop onder ogen te brengen bij jouw potentiële koper. We zetten campagnes op, uiteraard op basis van een strategie, die aansluiten bij het zoekgedrag van jouw ideale klant. 

2. Hebberigheid

Jouw doelgroep heeft jouw webshop in beeld. Nu komt het aan op een goede verleidingsdans. Jouw doelgroep moet je shop leuk vinden en hebberig worden van jouw producten. Daarvoor is het belangrijk dat de boodschap die je afgeeft, klopt met de uitstraling van jouw product of dienst. Dit bevestigt de behoefte van jouw doelgroep en zet aan tot actie. 

3. Afrekenen! 

Jouw doelgroep heeft je shop gevonden en vult gretig zijn winkelmandje. Om een koper ook een happy shopper te laten zijn, moet de aankoop verlopen volgens de geplande klantreis. Het gevoel moet kloppen, van de eerste indruk tot en met de aanschaf. Want je wil dat jouw koper weer terugkomt en een echte ambassadeur van jouw merk wordt. Heb je moeite met de invulling van die vervolgstappen? Kijk dan eens op onze pagina over marketingcommunicatie. 

Direct aan de slag met e-commerce?

Kim Kalma

Kim Kalma

Online marketeer

Wij staan voor je klaar. Geef je je naam, telefoonnummer en mailadres door? Dan nemen we contact met je op.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.