Kun jij de cijfers uitdraaien of gok je maar wat?
Je hebt Google Ads draaien, post regelmatig wat op je socials en stuurt een nieuwbrief uit, goed bezig! Maar denk je alleen dat je goed bezig bent, of weet je het zeker? Net zoals je jezelf bij het afvallen regelmatig moet wegen, zul je ook je marketinginspanningen moeten meten. Want ja, ook dit cliché is waar: meten is weten. Met onze data-driven aanpak bieden wij de tools en expertise die je nodig hebt. Of het nu gaat om het optimaliseren van je Google Ads, het verdiepen van klantinzichten via data-analyse, of het personaliseren van je marketingcampagnes.
Waarom data-driven marketing zo belangrijk is:
Weet jij de weg of stuur je jouw klant het bos in?
Je hebt vast wel eens gehoord van de ‘klantreis’. Spoiler alert; die is niet voor niks bedacht. Als jouw verkering je nog net niet het huis uitzet na een kruimeldief voor haar verjaardag, kom je dan volgend jaar met een staafmixer aanzetten? Nee, dat dachten we al. Zo werkt het ook met klanten. Je wil weten welke reis jouw klant aflegt voordat hij bij jou koopt (of niet dus). Met data-driven marketing geven we je dat inzicht en kunnen we jouw marketinginspanningen afstemmen op wat jouw doelgroep wil. Met als resultaat? Meer conversie én een sterke en duurzame relatie met de klant.
De onderdelen van ijzersterke data-driven marketing:
1. Verzamelen
Data-driven marketing gaat om het verzamelen, analyseren en toepassen van gegevens over klantgedrag, voorkeuren en interacties. Die data halen we uit diverse bronnen, zoals Google Analytics, social media en klanttransacties. Als een echte Sherlock Holmes achterhalen wij waar jouw doelgroep rondhangt op het internet en wat ze precies doen op jouw website.
2. Analyseren
3. Activeren
Kim Kalma
Online marketeer
Direct aan de slag met data driven marketing?
Wij staan voor je klaar. Geef je je naam, telefoonnummer en mailadres door? Dan nemen we contact met je op.