hoe ontwikkel je een e-commerce strategie die echt werkt in een verzadigde markt?
Herken je je in de volgende situaties?
Geen zorgen, je bent niet de enige.
E-commerce strategie: hoe ontwikkel je een e-commerce strategie die echt werkt in een verzadigde markt?
Digitale concurrentie: hoe blijf je opvallen tussen de vele online aanbieders?
B2B: hoe zorg je ervoor dat andere organisaties specifiek voor jou kiezen als samenwerkingspartner?
Customer journey: hoe zorg je voor een naadloze en aantrekkelijke klantreis, van webshop tot levering?
Conversieoptimalisatie: hoe zorg je ervoor dat websitebezoekers daadwerkelijk overgaan tot aankoop?
Wil je simpelweg producten verkopen, of wil je een magneet zijn waar klanten naar terug blijven komen?
De groothandelssector staat voor tal van uitdagingen in 2024, vooral op het gebied van e-commerce. Wil je simpelweg online verkopen, of wil je een strategie die klanten aan je bindt en omzet maximaliseert? Wij helpen je bij het laatste.
Wij helpen je bij het laatste.
Zo tackelen we jouw uitdagingen
Niet alleen de markt is krap, ook de concurrentie is hoog. De truc is om een slimme combinatie van branding en marketing in te zetten. Het resultaat hangt af van jouw organisatie.
Voor andere merken bereikten we dit:
• Een toonaangevend concept dat staat als een huis.
• Onderzoek naar markt, doelgroep en concurrentie om kansen te identificeren
• Een uniek merkverhaal, inclusief beeldtaal die de kernwaarden weerspiegelt.
• Een ijzersterke marketing- en communicatiestrategie gericht op het vergroten van zowel nieuwe als bestaande klantrelaties.
• De combinatie van branding en marketing die leidt tot meer leads en omzet.
• Een strategisch positioneringsplan voor Home-in-One (label van Oosterberg).
• Een complete marketingstrategie ontwikkeld voor warehousing en e-fulfilment.
• Leadgeneratiecampagnes die tot nu toe ruim 100 kwalitatieve leads hebben opgeleverd.
• Focus op meer dan alleen offerteaanvragen, zo ontwikkelden we de “behoeftescan“, om zo op een laagdrempelige manier informatie te verzamelen over potentiele prospects.
Jouw bedrijf?
• Een sterke online positie in een concurrerende e-commerce markt.
• Een webshop die converteert door middel van effectieve marketingcampagnes.
• Aankopen van klanten die écht voor jouw merk kiezen.
• Inzicht in je online doelgroep en directe tools om hen te bereiken.
• Loyale klanten door sterke klantcommunicatie en engagement.
• Meer enthousiasme binnen je team door slim in te spelen op e-commerce marketingprincipes.
Ontmoet ons team
We doen het niet alleen. We mogen dan wel allemaal onze eigen expertise hebben, maar als team zetten wij ons dag in, dag uit in om onze klanten het beste te geven.
“ Enorme trots bij de medewerkers was het gevolg.”
Pim Mulder over Countus
Logisch dat je vragen hebt.
Veelgestelde vragen beantwoorden wij graag voor je.
Hoe gaan jullie te werk?
Wij werken volgens ons vaste stramien: creating the brand, building te brand en vervolgens living the brand. Sterke merken ontstaan uit een sterke strategie. We beginnen dan ook altijd bij de basis. Een huis bouw je ook niet op een wankele ondergrond. Daarna gaan we bouwen, en vervolgens het merk doorleven.
Hoe helpt Factstory bij het verbeteren van mijn e-commerce platform?
Zodra de basis staat en we een onderscheidend concept hebben neergezet, ontwikkelen wij doelgerichte campagnes en optimalisaties die je online prestaties verbeteren. Dit trekt niet alleen bezoekers aan, maar zorgt ook voor een hogere conversie en klantloyaliteit.
Waarom is een sterke e-commerce strategie belangrijk?
Een doordachte strategie zorgt ervoor dat je organisatie zich onderscheidt in de digitale markt. Het helpt je niet alleen om meer klanten aan te trekken, maar ook om hen aan je te binden voor toekomstige aankopen.
Welke kanalen gebruiken jullie voor de communicatiecampagnes?
Dat hangt volledig af van de strategie die we samen bepalen, de identiteit van jouw merk en je doelgroep. Vaak ontstaat hieruit een mix van online kanalen zoals sociale media, zoekmachineadvertenties en e-mailmarketing, waarmee we de markt veroveren.
Hoe zorgen jullie voor een betere online klantreis?
We kijken niet alleen naar het aantrekken van nieuwe klanten, maar ook naar het verbeteren van hun ervaring op jouw platform. We analyseren de huidige situatie en doen aanbevelingen voor optimalisaties. Vaak zijn wij betrokken bij het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van je webshop en ontwikkelen we programma’s die zorgen voor herhaalaankopen.
Vandaag starten met e-commerce?
Pim Mulder
Strategisch adviseur
Benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Plan een belafspraak met Pim, dan vertelt hij je er alles over!