symbool_team

Hoe vertaal ik de identiteit van mijn bedrijf in een sterk imago?

| Branding |

Home | Design – Branding |

Ga naar: home | design

Zoek jouw unieke factor

Wanneer je het over branding hebt, komt als vanzelfsprekend het voorbeeld van Coolblue naar boven. Geniaal. Zeker om mee uit te leggen waar branding toe in staat is. Om vervolgens weer van ‘buiten’ naar je eigen bedrijf of product te kijken en aan de hand van jouw bedrijfsidentiteit en kernwaardes een eigen, unieke branding te ontwikkelen. Lastig? Misschien. Maar nu je weet wat de meerwaarde van goede branding kan zijn is het zeker de moeite waard! Wij helpen je graag op weg en laten je ervaren hoe branding helpt bij de rest van jouw marketingactiviteiten.

Heb je de branding al op orde maar ben je op zoek naar een gaaf concept voor een campagne kijk dan op onze pagina over concept.

Goede branding:

5

Vertaalt de identiteit van je bedrijf naar de buitenwereld

5

Creëert herkenbaarheid van je bedrijf, product en/of dienst

5

Maakt je onderscheidend van je concurrent

5

Is het uitgangspunt voor alle visuele en tekstuele communicatie

Jouw imago is onze business

De krachten bundelen, dat gaan we doen. Jouw kracht is de identiteit, de merkwaardes en de usp’s van jouw bedrijf en product. Onze kracht is de vertaling hiervan naar een sterke branding: van bedrijfsnaam tot campagne, we ontwikkelen een visuele doorvertaling van de identiteit. Ook adviseren we over de geschikte communicatiemiddelen en welke tone-of-voice daarbij past. Dit alles leggen we vast in een huisstijlhandboek.

Dan gaan we het brand laden. We communiceren het gewenste imago naar buiten. Aan de hand van een marketingcommunicatiekalender zorgen we dat beeldmerk, visuals en content, zowel online als offline, via de juiste kanalen, de doelgroep bereikt. Creating living brands!

new-section-1-1

Eerst branding, dan marketing

1.Wat wordt de boodschap?

 Voor het ontwikkelen van het brand kijken we naar de eigenschappen van het product en de kenmerken van de doelgroep zodat we de merkwaardes kunnen bepalen. Deze dienen als basis voor het visualiseren van het logo en concept.

2. Creatieve doorvertaling

Een belangrijk onderdeel van branding is de visuele doorvertaling van kernwaardes en identiteit van jouw bedrijf of product. Om het brand te laden ontwikkelen we mooie concepten met diverse communicatiemiddelen en huisstijldragers waarmee we vorm geven aan de bedrijfsidentiteit. 

3. Je brand laten leven

Een marketing brand komt pas tot leven wanneer je ermee aan de slag gaat. Dat betekent dat alles wat je met je bedrijf naar buiten communiceert past binnen de kaders van het brand. Dit doen wij aan de hand van onze marketingcommunicatiekalender waarin we allerlei uitingen opnemen die we conform ons ontwikkelde brand naar buiten brengen.

Deze merken gingen je voor: 

aacc_logo_kleur
aacc_logo_kleur
aacc_logo_kleur
aacc_logo_kleur

Relevante cases

Branding in de praktijk

digital-agency-2-bt-1

Klantcase Prometheus

Branding en marketingcommunicatie

Benieuwd wat branding voor jouw bedrijf betekent?

Jeroen Ploeg

Jeroen Ploeg

Art Director

Factstory geeft vorm aan je bedrijfsidentiteit en creëert een sterk merk! Geef je je naam, telefoonnummer en mailadres door? Dan nemen we contact met je op.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.