symbool_team

Hoe krijg ik mijn doelgroep in beweging?

| Marketingcommunicatie |

Home | Communicatie – Marketingcommunicatie |

Ga naar: home communicatie

De doelgroep juist aanspreken

Voor sommige bedrijven is het gesneden koek en voor andere bedrijven een worsteling; hoe bereik ik mijn doelgroep? Of liever, hoe krijg ik mijn doelgroep zover dat ze mijn bedrijf, product of dienst kiezen? Het is makkelijk te communiceren over hoe goed en bijzonder jouw product of dienst is. Ook weet je waarschijnlijk feilloos te beschrijven waarom het veel beter, duurzamer, goedkoper is dan de concurrent. Je bedenkt kortingsacties en extra’s om de potentiele klant over te halen maar zonder succes. Wat dan wel? Met marketingcommunicatie vertel je de doelgroep waar zij behoefte aan heeft en beweeg je haar om voor jullie te kiezen!

Met goede marketingcommunicatie:

5

Raakt jouw product of dienst bekend bij de juiste doelgroep

5

Haal je optimaal resultaat uit jouw push en pull marketingstrategie

5

Onderscheid je je van de concurrent

Waar zit jouw doelgroep op te wachten?

Factstory draait het om; waar heeft jouw doelgroep behoefte aan? Willen ze iets van A naar B vervoeren of zoeken ze een volledig elektrische vrachtwagen? Waarmee en hoe je naar buiten communiceert over je product is bij deze keuze compleet anders. Daarbij kijken wij ook naar de klant van de klant en ontwikkelen we een concept met kernwaarden die past bij de doelgroep. De positionering van het merk laden we met de juiste (online) middelen en content.

Heb je het marketingcommunicatieplan helder en wil je het kracht bij zetten met concrete acties? Kijk dan op onze pagina over leadgeneratie!

new-section-1-1

In 3 stappen naar sterke arbeidsmarktcommunicatie

1.Hoe ziet mijn business landschap er nou eigenlijk uit?

Aan de hand van ons onderzoek en de strategische sessie(s) op marketing gebied maken we een strategisch marketingplan. Door de markt en concurrenten te analyseren komen we tot een strategische positionering.

2. Een creatieve positionering met duidelijke kernwaarden

Wanneer de strategische positionering helder is, ontwikkelen we een concept dat erbij past en die de kernwaarden uitdraagt. Dit concept passen we toe in de diverse (online) middelen als de opbouw van de website/webshop en de campagnes.

3. Sturen op resultaat

Om de doelgroep in beweging te krijgen gaan we aan de slag met doelgroep gerichte campagnes. We bepalen vooraf de doelen en adviseren over de in te zetten middelen. Door het laden van het merk en met gebruik van het concept, spelen we in op de behoefte van de potentiële klant. Via ons persoonlijke dashboard zijn de resultaten altijd inzichtelijk en sturen we bij wanneer nodig.

Deze merken gingen je voor: 

aacc_logo_kleur
aacc_logo_kleur
aacc_logo_kleur
aacc_logo_kleur

Relevante cases

Marketingcommunicatie in de praktijk

digital-agency-2-bt-1

Klantcase AACC

Strategische marketingcommunicatie

Benieuwd naar de resultaten van marketingcommunicatie?

Pim Mulder

Pim Mulder

Strategisch adviseur

Wij zetten jouw usp’s om in een sterk klantverhaal met succesvolle offline en online campagnes.  Geef je je naam, telefoonnummer en mailadres door? Dan nemen we contact met je op.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.