Impact maken bij potentieel nieuwe klanten
| Marketingcommunicatie |
Home | Communicatie – Marketingcommunicatie |
Ga naar: home | communicatie
Je wilt groeien: we get it
Een advertentie plaatsen kan iedereen. Tikken op een knop en voilà, je boodschap zweeft ergens rond. Maar raakt het de kern, de harten en hoofden van je beoogde doelgroep? Daar draait het om bij echte groei en het aantrekken van nieuwe klanten. Je wilt niet alleen gezien worden, je wilt onthouden worden. Besproken worden. Gekozen worden. Dat vraagt meer dan een lukraak geplaatste post of banner. Dat vereist een doordachte marketingcommunicatiestrategie. Die past bij jou als persoon en bij jouw merk. Een die resoneren zal met jouw publiek, hun behoeften aanspreekt en hen actie laat ondernemen.
Checklist: heeft jouw organisatie een marketing-communicatiestrategie nodig?
Je wilt klanten aantrekken voor de langere termijn;
Je wilt klanten die jouw visie delen;
Je wilt jouw merk scherp in de markt zetten en een boodschap verspreiden die men onthoudt.
Schieten met hagel of wil je doelgerichte treffers?
Dus, wat kies je? Schieten met hagel in de hoop iets te raken of ga je met een scherpe boodschap schieten op jouw doel? Denk niet alleen aan ‘een advertentie plaatsen’. Of een flyer neerzetten. Of een brochure maken. Dit zijn enkel mogelijke middelen om jouw doel te bereiken, niet een doel an sich. En in het marketingcommunicatieplan om dat doel te bewerkstelligen, daar ligt het antwoord op werkelijke groei en het succesvol aantrekken van nieuwe klanten.
In 3 stappen naar sterke marketingcommunicatie
1.Hoe ziet mijn business landschap er nou eigenlijk uit?
Aan de hand van ons onderzoek en de strategische sessie(s) op marketing gebied maken we een strategisch marketingplan. Door de markt en concurrenten te analyseren komen we tot een strategische positionering.
2. Een creatieve positionering met duidelijke kernwaarden
Wanneer de strategische positionering helder is, ontwikkelen we een concept dat erbij past en die de kernwaarden uitdraagt. Dit concept passen we toe in de diverse (online) middelen als de opbouw van de website/webshop en de campagnes.
3. Sturen op resultaat
Om de doelgroep in beweging te krijgen gaan we aan de slag met doelgroep gerichte campagnes. We bepalen vooraf de doelen en adviseren over de in te zetten middelen. Door het laden van het merk en met gebruik van het concept, spelen we in op de behoefte van de potentiële klant. Via ons persoonlijke dashboard zijn de resultaten altijd inzichtelijk en sturen we bij wanneer nodig.
Marketingcommunicatie in de praktijk
Mooie klanten, succesvolle verhalen
Klantcase AACC
Strategische marketingcommunicatie
Wil je écht groeien met je werk?
Pim Mulder
Strategisch adviseur
Aan de slag met een marketingcommunicatiestrategie die raakt en converteert? Wij gaan graag met je aan de slag. Geef je je naam, telefoonnummer en mailadres door? Dan nemen we contact met je op.