Hoe betrek ik mijn medewerkers bij mijn organisatie?
Beter resultaat met betrokken medewerkers
Betrokken en gemotiveerde medewerkers bepalen voor een groot deel de succesfactor van een organisatie. Als leidinggevende of directielid van jouw organisatie bepaal je de stip op de horizon en de doelstellingen. Toch vallen de resultaten soms tegen. Medewerkers halen de doelen niet of voelen zich niet aangesproken. Hoe zorg je ervoor dat iedereen zich aan het plan committeert? Hoe creëer je betrokkenheid? Goede interne communicatie zorgt ervoor dat iedereen binnen het bedrijf in zijn ‘eigen taal’ wordt benaderd. Via de juiste kanalen met de juiste content. Hiermee vergroot je de draagkracht en haalbaarheid van je plan.
Waarom interne communicatie zo belangrijk is:
Verbetert de betrokkenheid en productiviteit van de medewerkers
Bevordert kennisdeling en borgt de groei van de organisatie
Draagt bij aan het behoud van de medewerkers en de groei van het bedrijf
Ondersteunt verandertrajecten en het samensmelten van verschillende culturen
Iedereen is belangrijk
Voor Factstory is het de kunst om de verschillende ‘talen’ te onderscheiden en daar de meest doelgerichte kanalen aan te koppelen. Geen eilanden creëren maar iedereen op waarde schatten en intern communiceren vanuit één onderliggende boodschap; ‘je werkt bij de beste werkgever van Nederland!’
In 3 stappen voor succesvolle zoekmachinemarketing
1. Werken aan zichtbaarheid
Om te komen tot saleskansen, naamsbekendheid of sollicitanten gaan we er eerst voor zorgen dat jouw bedrijf online zichtbaar is! Via Google, Google shopping en Channable geven we een boost aan de vertoningen van jouw website. Met gerelateerde zoekwoorden bouwen we campagnes die aansluiten bij de online middelen én de doelgroep.
2. Beïnvloed de behoefte van jouw doelgroep
Wanneer je online goed zichtbaar bent gaat de doelgroep zich een mening vormen over jouw bedrijf. Het is dus van belang dat de boodschap die je naar buiten uitdraagt klopt met de doelstellingen en visie van je bedrijf, product of dienst. Die mening bevestigt namelijk de behoefte van de doelgroep en zorgt er uiteindelijk voor dat zij in beweging komt.
3. Sturen op resultaat
Het resultaat van het zichtbaar maken van jouw product of dienst heeft de doelgroep aan het denken gezet. De behoefte is gewekt en nu komen de eerste reacties jouw bedrijf binnen: kansen! Natuurlijk is het van belang dat je deze kansen adequaat oppakt en ervoor zorgt dat de eerste indruk vlekkeloos verloopt. Heb je moeite met de invulling van die vervolgstappen? Kijk dan eens op onze pagina over marketingcommunicatie.
Deze merken gingen je voor:
Relevante cases
Interne communicatie in de praktijk
Klantcase Pon Logistics
Interne communicatie
Klantcase Pon Facilities
Bewustwoordingscampagne afvalscheiden
Meer weten over de mogelijkheden van interne communicatie?
Sabrina Bashardost
Accountmanager
Wij staan voor je klaar. Geef je je naam, telefoonnummer en mailadres door? Dan nemen we contact met je op.