Hoe vind je de juiste docenten in een overvolle markt?
Herken je je in de volgende situaties?
Geen zorgen, je bent niet de enige.
Krappe arbeidsmarkt: hoe vind je de juiste docenten in een overvolle markt?
Behoud van personeel: hoe zorg je ervoor dat jouw personeel blijft en loyaal is naar jouw bedrijf?
Employer branding: hoe zorg je ervoor dat jouw school opvalt als aantrekkelijke werkgever?
Betrokkenheid: hoe behoud je de motivatie en betrokkenheid van je huidige medewerkers?
Snel veranderende behoeften: hoe speel je in op de steeds veranderende vraag naar onderwijzend personeel?
Wil je simpelweg personeel, of wil je bevlogen docenten die inspireren?
Het onderwijs staat voor grote uitdagingen. Het tekort aan docenten groeit, en het aantrekken van gekwalificeerde medewerkers is moeilijker dan ooit. Wil je simpelweg vacatures invullen, of wil je een team van gepassioneerde docenten die zich verbonden voelen met jouw school?
Wij helpen je bij het laatste.
Deze merken gingen je voor:
Zo tackelen we jouw uitdagingen
Niet alleen de markt is krap, ook de concurrentie is hoog. Zo helpen wij jou om op te vallen in deze lastige arbeidsmarkt:
Strategie eerst
We beginnen bij de basis: jouw strategie bepalen. Een soort fundering voor je merk, waar we alles op kunnen bouwen. De strategie sluit aan bij de kernwaarden van je organisatie.
Concept
We bouwen aan een onderscheidend concept, waarmee jij gaat opvallen in de markt als werkgever in het onderwijs en waarmee je de juiste doelgroep aanspreekt.
Doelgerichte campagnes
We creëren gerichte communicatiecampagnes, passend bij het concept, die niet alleen informeren, maar ook inspireren en activeren.
Interne communicatie
We verbeteren de communicatie binnen je organisatie om de betrokkenheid en loyaliteit van je huidige medewerkers te vergroten.
Ontmoet ons team
We doen het niet alleen. We mogen dan wel allemaal onze eigen expertise hebben, maar als team zetten wij ons dag in, dag uit in om onze klanten het beste te geven.
“ Enorme trots bij de medewerkers was het gevolg.”
Pim Mulder over Countus
Logisch dat je vragen hebt.
Veelgestelde vragen beantwoorden wij graag voor je.
Hoe gaan jullie te werk?
Wij werken volgens ons vaste stramien: creating the brand, building te brand en vervolgens living the brand. Sterke merken ontstaan uit een sterke strategie. We beginnen dan ook altijd bij de basis. Een huis bouw je ook niet op een wankele ondergrond. Daarna gaan we bouwen, en vervolgens het merk doorleven.
Hoe helpt Factstory bij het invullen van vacatures?
Zodra de basis staat en we een onderscheidend en opvallend concept hebben neergezet, ontwikkelen wij doelgerichte campagnes die niet alleen vacatures verspreiden, maar ook de merkbeleving van jouw onderwijsinstelling versterken. Dit trekt niet alleen sollicitanten aan, maar bindt hen ook.
Waarom is een sterke werkgeversstrategie belangrijk?
Een doordachte strategie zorgt ervoor dat je organisatie zich onderscheidt in de arbeidsmarkt. Het helpt je niet alleen bij het aantrekken van nieuwe medewerkers, maar ook bij het behouden van je huidige team.
Welke kanalen gebruiken jullie voor de communicatiecampagnes?
Dat hangt volledig af van de strategie die we samen bepalen, de identiteit van jouw merk en je doelgroep. Vaak ontstaat hieruit een mix van online en offline kanalen, waarmee we de markt veroveren. Van sociale media en jobboards tot evenementen en interne nieuwsbrieven. Zo zorgen we voor een brede en effectieve verspreiding van je boodschap.
Hoe zorgen jullie voor meer betrokkenheid bij huidige medewerkers?
Vandaag starten met arbeidsmarktcommunicatie?
Pim Mulder
Strategisch adviseur
Geef je je naam, telefoonnummer en mailadres door? Dan nemen we contact met je op of plan een belafspraak met Pim, dan vertelt hij je er alles over!