Het Apeldoorn IT congres 2023:

De Nieuwe Digitale Realiteit

 

Case | Communicatie rondom congres 2023

Het Apeldoorn IT Congres is het grootste IT-congres in Oost-Nederland. Het evenement, gehouden in Theater Orpheus, trok eind 2023 ruim 400 IT-professionals, geïnspireerd door keynote-sprekers Ben van der Burg en Vincent Everts, en uiteraard ook vele lokale sprekers uit Apeldoornse IT-bedrijven. Dit congres vindt om de twee jaar plaats en biedt een unieke kans voor leden, partners en iedereen die werkzaam is in de IT of affiniteit heeft met IT, te netwerken en kennis uit te wisselen. Deze editie stond het thema ‘De Nieuwe Digitale Realiteit’ centraal.  

Uitdaging

Het Apeldoorn IT Congres streefde naar uitbreiding en professionalisering van hun marketing- en communicatiestrategieën. Na de hybride editie van 2021, die werd ingevoerd als reactie op Covid-19, was er een sterke behoefte om het aantal fysieke bezoekers aanzienlijk te verhogen en een bredere, diverse doelgroep aan te trekken. Dit vereiste niet alleen een verfijnde aanpak van promotie en publieksbetrokkenheid, maar ook innovatieve en op maat gemaakte communicatiemethoden. Factstory werkt al jaren samen en wederom hebben we de handen uit de mouwen gestoken om deze complexe en veelzijdige uitdaging aan te pakken.

Onze aanpak

We ontwikkelden een aparte congrespagina in een frisse huisstijl waar alle informatie over het congres werd verzameld. Deze pagina bood een overzichtelijk en aantrekkelijk platform waar bezoekers gemakkelijk toegang hadden tot alle details over het evenement, inclusief sprekers, programma’s, locatie, en registratie-informatie. 

De online campagne omvatte een mix van communicatiekanalen om een zo groot mogelijk publiek te bereiken. Sociale media speelden een centrale rol, waarbij we gerichte advertenties en organische posts creëerden om betrokkenheid te stimuleren en de zichtbaarheid van het congres te vergroten.  

Wekelijkse contentupdates, zoals blogs, interviews met sprekers, en sneak peeks van het programma, werden ingezet om continue interesse en engagement te waarborgen. Deze updates werden via de congrespagina en sociale media verspreid, wat zorgde voor een constante stroom van relevante informatie naar de doelgroep. 

Door deze cross-mediale aanpak, waarbij verschillende kanalen en middelen naadloos op elkaar werden afgestemd, zorgde Factstory voor een breed bereik en effectieve communicatie. Deze strategie maakte het mogelijk om de zichtbaarheid van het congres te vergroten, de betrokkenheid van het publiek te verhogen en uiteindelijk het aantal fysieke bezoekers te laten groeien. 

Mobiel_De-impact-van-technologische-ontwikkelingen-op-arbeidsmarktcommunicatie-en-employer-branding

Resultaat

Het 9e Apeldoorn IT Congres beloofde deelnemers een diepgaande duik in de nieuwste ontwikkelingen en innovaties binnen de IT-sector.. en dat is gelukt. Alle acties samen resulteerden in een succesvolle editie van het congres met ruim 400 fysieke bezoekers. De bezoekers waren lovend over de organisatie, de inhoud en de communicatie vooraf, tijdens en na het congres. Apeldoorn is weer op de kaart gezet als IT centrum van Oost Nederland 

Over de klant

Het netwerk Apeldoorn IT verbindt organisaties, bevordert kennisdeling en stimuleert arbeidsmobiliteit en innovatieve ontwikkelingen. Het congres draagt bij aan deze doelen door een platform te bieden voor inspirerende presentaties en netwerkmogelijkheden. 

Op naar de tiende editie van het Apeldoorn IT Congres in 2025! 

Wil jij jouw event ook laten groeien?

CTA_Pim_geel

Wij nemen graag het initiatief voor optimalisatie van jouw online middelen.

Chantal Ophuis vertelt je er graag meer over.

Bel 055 – 207 0 307 of plan een kennismaking.