Factstory werkt samen met … | Marko van den Berg
Marko: Adviseur en eigenaar van Montix
Factstory werkt met een multidisciplinair team van designers, communicatieadviseurs en marketeers. Maar soms, bijvoorbeeld wanneer er extra handjes nodig zijn of een specifieke expertise gewenst is, werken we met partners die ons ondersteunen. Eén van onze partners is Marko van den Berg van Montix, een full service internetbureau uit Enschede.
Van fotografie naar techniek
Begin jaren negentig rondt Marko zijn opleiding aan de kunstacademie af en start zijn carrière als reclamefotograaf. In die functie helpt Marko diverse merken met producten op de gevoelige plaat vastleggen. Toen kwam de digitalisering op gang. Marko: “Ik ben altijd al geïnteresseerd geweest in techniek. In mijn tijd als reclamefotograaf heb ik mezelf Indesign eigen gemaakt. Ik heb in die tijd bij veel drukkerijen geholpen met het opstarten van online werken.” Ondertussen ontwikkelt Marko zich verder in de techniek. Onder andere voor namen als Akzo Nobel en Multimate bedenkt Marko online oplossingen voor het werken met beeld. “Eerder werden afbeeldingen op een cd gezet en wanneer het nodig was, werd de cd met betreffende afbeelding opgestuurd. Voor een internationale organisatie als bijvoorbeeld Akzo Nobel met duizenden producten is dat niet vol te houden,” zegt Marko.
Doorpakken als ondernemer
Met al deze kennis weet Marko dat zijn toekomst online ligt. In 2006 start hij zijn eigen internetbedrijf Montix. Gedreven vanuit zijn interesse voor techniek ziet hij hier alle kennis en kunde het beste tot zijn recht komen. Met inmiddels zeven collega’s zijn ze voor veel klanten de expert op het gebied van online marketing. Een goed werkende website, technische hosting en hulp bij Google Ads zijn de speerpunten van Montix. “We werken voornamelijk met WordPress, Typo3 en Woocommerce. Voor deze ‘talen’ hebben we het proces inmiddels zo kunnen inrichten dat de klant vanaf het begin meer inzicht krijgt,” legt Marko uit. “De kracht daarvoor zit hem in de focus van het team. Ze zijn enthousiast en jong. Door het aangaan van projecten met nieuwe uitdagingen, waarbij we leertijd incalculeren, zorgen we dat we de ontwikkelingen op ons gebied bijhouden.” Een portfolio met mooie namen als Zwanenberg, Hollandia (“van die Matzes..”) en Heisterkamp Transport bevestigt het goede werk.
“Marko was de enige die de vraag vanuit inhoud oppakte.”
– Pim over Marko
Samenwerking Montix en Factstory
Ongeveer vier jaar geleden had Factstory hulp nodig op technisch gebied. “Door de hoeveelheid werk die er lag en de deadline van de klant hadden wij niet de tijd om zelf de technische kennis op te doen,” vertelt Pim Mulder. “We hadden de vraag bij drie partijen uitgezet. Marko was de enige die de vraag vanuit inhoud oppakte,” aldus Pim. Montix raakte de juiste snaar en een eerste samenwerking is een feit. We zijn nu een aantal projecten verder en waar de samenwerking eerst nog leverancier-klant was, groeit het steeds verder naar een partnership. “Montix en Factstory vullen elkaar aan vanuit het gehele online pallet, van usability tot seo, van concept tot techniek. Ze hebben een betrouwbare aanpak en gaan altijd voortvarend aan de slag.”
Win-win situatie
Ook Marko ervaart de samenwerking heel positief. “Ik zie heel veel mogelijkheden in onze samenwerking. Waar Factstory vanuit strategie het hele communicatievraagstuk oppakt en daar de contentmarketing en -design op toepast ligt onze toegevoegde waarde bij de online marketing en de techniek van hosting en webbouw. Het is met recht een echte partnership waarbij we elkaar aanvullen en vertrouwen om met elkaars klanten aan tafel te zitten.”
Het is voor ons allebei het begin van hopelijk veel mooie en succesvolle projecten in de toekomst. Wij hebben er zin in!
Benieuwd hoe we jouw website nog beter laten presteren?
Wij nemen je mee op de juiste route
Kim vertelt je er graag meer over.
055 – 207 0 307