Blog
We delen graag trends, tips, nieuws en inspiratie op het gebied van online marketing en communicatie.
Het belang van een data-gedreven marketingstrategie: van inzicht naar impact
Wil je groeien met je bedrijf? Dat is een data-gedreven marketingstrategie onmisbaar. Data-gedreven marketing zorgt ervoor dat elke beslissing precies aansluit op je doelen en gericht is op maximaal resultaat.
Je mist waardevolle kansen: hoe gebrek aan inzicht in marketingdata je groei belemmert
Wil je groeien met je bedrijf? Dat is een data-gedreven marketingstrategie onmisbaar. Data-gedreven marketing zorgt ervoor dat elke beslissing precies aansluit op je doelen en gericht is op maximaal resultaat.
Retro trends in marketing
Een belangrijke trend in marketing: retro. Sommige dingen die vroeger “in” waren, een tijdje lang een no-go waren, zijn opeens weer in.
Vijf belangrijke checks om meer uit jouw website te halen
In deze blog nemen we je mee langs de vijf belangrijkste controles die ervoor zorgen dat je website niet alleen bezoekers aantrekt, maar ze ook omzet in klanten.
Een frisse blik op jouw website: de voordelen van een professionele scan
Een professionele website scan biedt de kans om je website vanuit een nieuw perspectief te bekijken. Deze frisse blik kan je helpen verborgen obstakels op te sporen en je website beter te laten presteren.
Waarom een website scan essentieel is voor betere prestaties en functionaliteit
Een grondige check van je website kan verborgen problemen aan het licht brengen en zorgt ervoor dat jouw site optimaal presteert. Maar waarom is zo’n scan essentieel?
Robin Hofman: onze nieuwe aanwinst!
Bij Factstory willen we continu verbeteren door de beste talenten aan te trekken. We zijn op zoek naar mensen met passie en doorzettingsvermogen. En die kwaliteiten hebben we gevonden in een nieuwe collega.
AI jobmarketing: what you give, is what you get
Vier generaties op één werkvloer. Elk MKB’er worstelt ermee. Zowel in aantrekken van nieuwe krachten als in het behouden van je huidige team.
Gen Z: werven & in het diepe gooien?
Vier generaties op één werkvloer. Elk MKB’er worstelt ermee. Zowel in aantrekken van nieuwe krachten als in het behouden van je huidige team.
Het krachtige wapen van design
Bij ons marketingcommunicatiebureau begrijpen we de kracht van design als een conceptueel instrument om doelgroepen te bereiken.
De impact van visuals op marketingcommunicatie
Voordat je visuals gaat gebruiken in je marketingcommunicatie, is het cruciaal om jouw doelgroep grondig te begrijpen.
SEO-teksten? Hier moet je op letten!
Schrijven met het oog op SEO is een kunst op zich. Je moet namelijk met andere punten rekening houden dan bij het schrijven van een ‘gewone’ tekst. We geven je graag een paar tips!
Employer branding: hoe jij mensen kan binden, boeien en behouden
Door krapte op de arbeidsmarkt is het boeien, binden en behouden van personeel een uitdaging. Arbeidsmarktcommunicatie kan hierbij helpen.
Het belang van online marketing voor een goede marktpositie
De basis van een goede marktpositie is een sterke positionering. Een belangrijk hulpmiddel voor een goede marktpositie? Online marketing!
Krapte op de arbeidsmarkt: een sterk werkgeversmerk is de oplossing!
Heb jij te maken met te weinig sollicitaties en kwalitatieve potentiële werknemers? Dan is het tijd om te bouwen aan jouw werkgeversmerk!
Even voorstellen: Sabrina, onze nieuwe communicatieadviseur!
Maak kennis met Sabrina, onze nieuwe communicatieadviseur.
Video content in elke fase van je klantreis
In dit artikel nemen we je mee door de klantreis aan de hand van videocontent. Welk soort video biedt je aan in welk contactmoment met de klant?
Een dag als Communicatieadviseur bij Factstory
Echt nieuw ben ik niet meer, maar het is nog niet te laat om mijzelf aan jullie voor te stellen! In dit blog lees je hoe mijn werkdag eruit ziet.
Werken bij website maken? Check onze tips en voorbeelden!
Veel organisaties kiezen voor een wervingssite die centraal staat in hun arbeidsmarktcommunicatie; een werken bij website dus. Maar waar moet je rekening mee houden? Wij geven 7 tips!
Het belang van interne communicatie
In dit blog lees je het belang – en de voordelen – van interne communicatie bij opdrachtgevers van Factstory!
7 tips om alles uit jouw vacaturetekst te halen!
Hoe schrijf je een goede vacaturetekst? Zo’n tekst waar allemaal toffe mensen op reageren die naadloos aansluiten bij het profiel.
10 tips voor een succesvolle referral campagne
Van elke medewerker een ambassadeur maken; het klinkt heel makkelijk, in de praktijk valt het vaak niet mee. Wat is het geheim van succesvolle voorbeelden?
Een sterk werkgeversmerk is onmisbaar
Het wordt steeds moeilijker om als werkgever vacatures te vullen. Heb jij te maken met óf te weinig sollicitaties, óf te weinig kwalitatieve potentiële werknemers óf geen naamsbekendheid? Dan heeft jouw employer brand een boost nodig.
Waarom heeft jouw organisatie een herpositionering nodig?
Herpositioneren gebeurt soms klein, maar soms ook heel groots; compleet met een nieuwe bedrijfsnaam. Wat zou voor jou een reden zijn?
Factstory: Veluwse eikels of toffe peren?
Dat is de vraag die wij onze klanten aan het einde van 2019 hebben gesteld door het geven van een bijzonder eindejaarscadeau. Misschien denk je nu “dat vraag je toch niet?”, maar uiteraard hebben wij hier een goede reden voor.
Valkuilen bij het schrijven van een blog
Bloggen is voor elke organisatie een ideale manier voor het delen van kennis en ideeën, het opbouwen van vertrouwen en een betere vindbaarheid. In dit blog delen we een aantal vakuilen bij het schrijven een blog.
Geef je contentstrategie een boost!
Je bent al even op weg met het creëren van content en je ziet resultaten. Je contentstrategie is helder: je weet voor welke doelgroep je schrijft en wat je wilt bereiken. Je dagelijkse taken bestaan uit de editorial kalender aanvullen, blogs en whitepapers schrijven.
Ken je jouw why eigenlijk wel?
Value based marketing, purpose driven marketing, … zo zijn er nog wel een paar van dit soort termen te bedenken. Klinkt ingewikkeld, maar eigenlijk draait het maar om 1 ding: waarom doen we eigenlijk wat we doen?