Meer zichtbaarheid voor
grootste glasproducent
ter wereld
Case | Werken-bij website voor O-I
O-I Netherlands, onderdeel van O-I Manufacturing Amerika, is de grootste glasproducent van de wereld. Maar om al die glasproducten te maken, zijn er ook veel mensen nodig. En daar komt Factstory om de hoek kijken.
Uitdaging
O-I Netherlands was op zoek naar invulling van moeilijk vervulbare vacatures; elektromonteurs, operators, shiftleaders, hoe ga je die bereiken? En dan gaat het ook nog over vacatures op twee verschillende locaties: Leerdam en Maastricht. De locaties liggen geografisch ver uit elkaar, hebben een andere cultuur, maar vallen wel onder één bedrijf. En ook een niveau hoger; O-I Netherlands is onderdeel van O-I USA, maar heeft wel een eigen cultuur en uitstraling. Om die uitdaging aan te gaan, moest er een strategisch employer brand plan komen én tegelijkertijd -snel- een ‘werken-bij’-website opgeleverd worden.
Onze aanpak
Factstory is aan de slag gegaan met het strategische employer brand plan en heeft parallel een werken bij-website gebouwd. Voor het employer brand plan zijn we begonnen met een strategiesessie om het brand te definiëren. Daarmee hebben we vervolgens een employer brand plan opgesteld. Omdat er een hoge tijdsdruk was, zijn we tegelijkertijd begonnen met de bouw van de werken-bij website. Hiervoor hebben we ook de fotografie, tekst en video’s geproduceerd. Om maximaal resultaat te bereiken, hebben we de bestaande medewerkers meegenomen in de interne communicatie. Zij kunnen tenslotte bijdragen aan het succes door op te treden als ambassadeur naar vrienden en bekenden.
Resultaat
Wij hebben een employer brand plan opgesteld en een werken-bij site opgeleverd. Dit alles is gerealiseerd in slechts enkele weken. Op 4 oktober bezocht I-O de Factstory website voor het eerst, eind oktober kregen we de opdracht en op 11 december ging de website live. Dergelijke snelle resultaten zijn alleen mogelijk als je strategie, marketing, design en communicatie onder 1 dak hebt. Nu de strategie en de website staan, gaan we verder bouwen aan de zichtbaarheid van O-I op de arbeidsmarkt. .
Over O-I Netherlands
Je bierflesje van de bekende A-merken of dat potje doperwten? Grote kans dat ze bij O-I vandaan komen. O-I is ’s werelds grootste koper van gerecycled glas en streeft ernaar om verantwoordelijk, veilig en actief te zijn in de gemeenschap. Innovatie, ontwikkeling en groei staan centraal bij O-I en dat komt tot uiting in het personeelsbeleid. Een goed salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden en het ontwikkelen van vaardigheden zijn part of the package!
Wil je ook stappen zetten in strategie en communicatie?
Wij nemen je mee op de juiste route
Sabrina Bashardost vertelt je er graag meer over.