Doelgerichter je

marketingkanalen

inzetten?

 

Case | Een data-analyse was voor Levvel het antwoord

Als ondernemer wil je dat je organisatie zo goed mogelijk aansluit op de behoeften van je doelgroep. Maar hoe weet je zeker dat je op de goede weg bent? Voor Levvel, een zorgorganisatie die specialistische zorg biedt aan jongeren, was dit een belangrijke vraag. In hun vakgebied zijn vacatures moeilijk in te vullen. Hoewel zij marketing structureel inzetten om vacatures in te vullen, hadden zij geen grip op wat hen daadwerkelijk hielp. Om hier beter inzicht in te krijgen, schakelden ze de hulp in van Factstory. Een data-analyse bleek het antwoord.

De uitdaging

Al langere tijd stopte Levvel veel effort in het profileren van zichzelf als werkgever in de markt. Levvel stond voor een uitdaging: ze wilden hun specialistische niet alleen hun vacatures beter invullen, maar ook zeker weten dat hun processen in lijn zijn met de geldende wet- en regelgeving. Tegelijkertijd wilden ze meer grip krijgen op de behoeften van hun doelgroep. Hoe konden ze hun data benutten om concrete stappen te zetten?

Hoe Factstory heeft geholpen

Factstory ging samen met Levvel aan de slag met een data-analyse. Door beschikbare gegevens zoals vacaturestatistieken, interne processen en feedback van medewerkers en jongeren te analyseren, brachten we knelpunten en kansen in kaart. Dit gaf Levvel niet alleen een helder overzicht van waar verbeteringen nodig waren, maar ook hoe ze deze konden aanpakken.

Een van de belangrijkste inzichten was dat bepaalde vacatures structureel moeilijk vervulbaar waren. Door de data te koppelen aan trends in de arbeidsmarkt, kon Levvel gerichter werven en hun vacatures beter afstemmen op de behoeften van potentiële kandidaten. Daarnaast bleek uit de analyse dat sommige processen geoptimaliseerd konden worden om efficiënter te werken én beter aan te sluiten bij wet- en regelgeving.

Doelgerichter je marketingkanalen inzetten? Een data-analyse was voor Levvel het antwoord

Wat heeft het opgeleverd?

De resultaten van de data-analyse spraken voor zich. Levvel kreeg niet alleen concrete handvatten om hun wervingsproces te verbeteren, maar ook inzicht in hoe ze hun interne processen konden aanscherpen. Zo konden ze bijvoorbeeld sneller schakelen bij het invullen van vacatures en bleken ze beter voorbereid te zijn op audits en controles. Dit zorgde niet alleen voor een efficiëntere organisatie, maar ook voor meer vertrouwen bij hun doelgroep.

Wat kun jij hiervan leren?

Als ondernemer werk je met een schat aan data, vaak zonder dat je het doorhebt. Het verhaal van Levvel laat zien hoe waardevol het kan zijn om die data te analyseren. Of het nu gaat om efficiënter werven, beter voldoen aan regelgeving of simpelweg meer inzicht krijgen in je processen: de oplossingen liggen vaak al binnen handbereik. Het gaat erom dat je de juiste data benut.

Wat is jouw volgende stap?

Welke kansen blijven er binnen jouw organisatie onbenut? Door je data te analyseren, kun je nieuwe inzichten ontdekken die je verder helpen. Het verhaal van Levvel laat zien dat je met de juiste aanpak grote stappen kunt zetten. Benieuwd hoe Factstory jou daarbij kan ondersteunen? Neem contact op, we denken graag met je mee.

Enthousiast over onze aanpak?

CTA_Pim_geel

Wij nemen je mee op de juiste route

Kim Kalma vertelt je er graag meer over.

Bel 055 – 207 0 307 of plan een kennismaking.