We develop people
Case | Arbeidsmarktcommunicatie voor Spinners
33% groei in aantal professionals én plaatsingen in 2024. Zo luidt de doelstelling van detacheerder Spinners. Recruitment? Dat was hun belangrijkste middel. Maar laten we eerlijk zijn: alleen recruitment inzetten is pas het begin. Wij gaan verder. Met arbeidsmarkcommunicatie mensen werven, maar óók binden, boeien en behouden – dat is de echte game.
Uitdaging
De doelgroep van Spinners is Gen-Z. In Nederland wemelt het van de detacheerders, dus waarom zouden sollicitanten voor Spinners moeten kiezen? Precies die vraag beantwoorden we met het arbeidsmarketingcommunicatieplan.
Gen-Z binnenhalen is namelijk meer dan alleen wat marketingbanners verspreiden. Zonder een merk dat onderscheidend is, ben je nergens. Een krachtig merk trekt aan en schudt wakker – zowel binnen als buiten de organisatie. En dat merk? Dat moesten we nog bouwen.
Detacheer. Groei. Herhaal.
Spinners belooft (en maakt waar) met de missie ‘We develop people’. Elke nieuwe professional wordt niet alleen opgeleid, maar keer op keer uitgedaagd met nieuwe opdrachten.
Het vaststellen van de merkbelofte van Spinners aan hun werknemers (Employer Brand Proposition) ging niet vanzelf. Tijdens de strategische sessies zagen we een sociale club mensen. De belangrijkste reden om te solliciteren? ‘Het is hier zo gezellig, daar wil je bij horen!’ Tja, gezellig kan iedereen zijn, maar is dat genoeg in een markt waar sollicitanten de luxe hebben om kieskeurig te zijn?
We develop people
De belofte stond al die tijd recht onder onze neus. Alleen hadden we de juiste ‘vibe’ nog niet te pakken. Deze uitdaging richting sollicitanten en werknemers, gecombineerd met een tone-of-voice en visuele taal die Gen-Z niet alleen bereikt maar ook raakt, dat is waar het om draait.
Weten hoe dat eruit ziet? Check bovenstaande video!
Het resultaat
Binnen een maand nadat we onze campagnes lanceerden, hadden we al 4 leads (lees: sollicitanten) binnengehaald. Dit resultaat spreekt voor zichzelf: onze boodschap trekt aan als een magneet! Voor het einde van het jaar tikten we de wervingsdoelstelling af.
En of ons merk sterk genoeg is om mensen te binden, boeien en behouden? Vul dat zelf maar in. Wat denk jij… hebben we het geflikt?
Enthousiast over onze aanpak?
Wij nemen je mee op de juiste route
Laura van der Zande vertelt je er graag meer over.