Ga jij voor kleurtjes of voor kleurtjes die werken?
Je hebt een goed uitgedachte communicatiestrategie en marketingstrategie, nu kun je gaan knallen. Een flitsende advertentie of banner is zo gemaakt. Slinger die boodschap de wereld in! Of communiceer jij toch liever op basis van een sterk concept? Een concept dat past bij jouw positionering en jouw doelgroep, zodat al jouw uitingen elkaar versterken. Met als resultaat: conversie!
Waarom een goed concept zo belangrijk is:
Eén duidelijke boodschap voor al je uitingen
Een heldere vertaling van je visie, merkwaarden en propositie
Spreek de juiste doelgroep aan en zet aan tot interactie
Wil jij speels creatief zijn of resultaat behalen?
Wil je een spraakmakende advertentie waar iedereen een mening over heeft of wil je een advertentie die jouw ideale klant of nieuwe collega aanspreekt? Effectieve communicatie is veel meer dan een strak design. De basis van dat design is namelijk een concept. En dat concept is weer gebaseerd op een strategie. Dus, ga jij allemaal losse Google Ads inzetten en berichten op socials plaatsen of baseer je jouw uitingen op een sterk concept? Een concept dat voor meerdere middelen en media werkt en past bij wat jij wil vertellen. Maar bovenal: een concept dat jouw doelgroep nieuwsgierig maakt.
In 3 stappen ontwikkelen we samen een sterk concept:
1. First things first
Een concept is pas een concept als er over nagedacht is. Jouw ijzersterke creatieve concept baseren we dus op jouw propositie en strategie. Jouw concept vertelt precies wat je wil vertellen, op een manier die bij je past en aan de mensen die jij zoekt.
2. Be creative
Nu komt het leukste deel: onze creatieven gaan helemaal los. Met beeld, geluid, tekst, posters, video’s of ads, net wat er in jouw concept past. Natuurlijk bij elkaar passend en elkaar versterkend.
3. Mix and match
Een concept is de paraplu voor al je communicatie. We laten al jouw uitingen matchen, voor een uniforme uitstraling en een grotere herkenbaarheid. Van ad tot site en leaflet; jouw concept is all over the place! Want soms zijn de clichés gewoon waar en is 1 +1 inderdaad 3.
Mooie klanten, succesvolle verhalen
Concepten die we de afgelopen tijd ontwikkeld hebben:
Klantcase Magniv
Nieuwe concept ten behoeve van website
Klantcase Dimence
Rebelleren om de markt te veranderen
Benieuwd naar de conceptmogelijkheden voor voor jouw merk?
Jeroen Ploeg
Art Director
Wij creëeren de basis voor een sterk merk! Geef je je naam, telefoonnummer en mailadres door? Dan nemen we contact met je op.