symbool_team

Wat voegt een doordacht concept toe aan mijn campagnes?

| Concept |

Home | Design – Concept |

Ga naar: home | design

Vormgeven aan ideeën

Iedereen heeft aspecten in het werk waar hij/zij energie van krijgt. Voor onze artdirector is dat het vormgeven van een sterk concept dat past bij de merkwaardes van de campagne en kernwaardes van de doelgroep. Het gaat om het bedenken van een concept met thema dat voor meerdere middelen en media werkt, dat weergeeft wat de zender wil vertellen én dat de doelgroep nieuwsgierig maakt. Door goed gebruik te maken van beeld en kleur maakt hij de basis waarop we met het team verder bouwen aan een succesvolle campagnes. Creating stronger concepts.

Is nadenken over het concept nog een stap te ver maar je staat wel klaar om je product of bedrijf in de markt te zetten? kijk dan op onze pagina over branding.

Een goed concept

5

Werkt als een paraplu voor verschillende campagnes

5

Spreekt de juiste doelgroep aan en zet aan tot interactie

5

Is een visuele en tekstuele vertaling van de visie, merkwaardes en doelstellingen

Succesvolle campagne door sterk concept

Wanneer je aan de slag gaat met bijvoorbeeld een campagne of een nieuw merk zijn er legio middelen om er een boost aan te geven. Je kunt denken aan een website, social campagne, Google Ads. Maar lukraak verschillende middelen inzetten is als los zand; er mist synergie. Een sterk concept werkt als lijm tussen de diverse acties. Hierdoor versterkt het elkaar in de boodschap naar buiten met als resultaat betere conversies en meer invloed op de beslisfactoren van jouw doelgroep.

new-section-1-1

In 3 stappen ontwikkelen we samen een sterk creatief concept

1. Wat zijn de kaders?

Onderzoek is nodig om een goed uitgangspunt te krijgen voor het ontwikkelen van een concept. Wij kijken naar de kaders, de doelgroep en de doelstelling. Als dat plaatje is ingevuld kunnen we starten met de creatieve invulling.

2. Creatieve doorvertaling

Een concept werkt als een kapstok of paraplu voor één of meerdere campagnes vanuit eenzelfde product of bedrijf. Het concept voeren we consequent door naar de media en middelen zodat de doelgroep zich herkent in de boodschap die we naar buiten brengen.

3. Koppelen aan campagne

Een concept gaat werken als je het goed gebruikt. Het sterke concept samen met bijvoorbeeld een website, een social campagne en een goed ingezette marketingcommunicatiekalender zorgt ervoor dat je je doelgroep activeert.

Deze merken gingen je voor: 

aacc_logo_kleur
aacc_logo_kleur
aacc_logo_kleur
aacc_logo_kleur

Relevante cases

Concepten die we de afgelopen tijd ontwikkeld hebben:

digital-agency-2-bt-1

Klantcase Magniv

Nieuwe concept ten behoeve van website

digital-agency-2-bt-1

Klantcase Dimence

Rebelleren om de markt te veranderen

Benieuwd naar de conceptmogelijkheden voor voor jouw merk?

Jeroen Ploeg

Jeroen Ploeg

Art Director

Wij creëeren de basis voor een sterk merk! Geef je je naam, telefoonnummer en mailadres door? Dan nemen we contact met je op.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.