Een sterk Employer brand
voor Koopman
Case | Employer Branding voor Koopman
Uitdaging
Het doel is om een goed werkgeversmerk neer te zetten met minder uitstroom en een betere (kwalitatievere) instroom. Factstory maakte daarom een eenduidige strategie voor Employer Branding, zowel intern als extern, als basis voor het structureel inzetten van arbeidsmarktcommunicatie. Waarbij de invulling van de website een eerste stap is in zichtbaarheid als werkgeversmerk.
Onze aanpak
We zijn gestart met een onderzoek naar bestaande documentatie over Employer Branding. Vanuit twee strategiesessies bij Koopman hebben we de positionering en centrale boodschap vanuit de werkgeverswaarden opgesteld en de candidate persona’s en candidate journey uitgewerkt.
Resultaat
Op basis van de strategie maakten we een communicatieplan gericht op de verschillende doelgroepen. Inclusief de tone of voice, media en middelen, planning en insteek van de content. Hiermee heeft Koopman vanuit marketing, communicatie, HR én recruitment een sterk vertrekpunt voor haar om haar arbeidsmarktcommunicatie op te tuigen en verder te groeien in haar dienstverlening aan klanten.
Over Koopman Logistics
Koopman Logistics Group is een familiebedrijf met bijna 100 jaar ervaring in de logistiek. Met meer dan 1100 betrokken medewerkers in Nederland, België en Duitsland bieden zij klanten complete logistieke oplossingen aan. Ze geloven in hun mensen als ambassadeurs van hun organisatie en nemen dat als uitgangspunt.
Wil jij ook bouwen aan een sterk en onderscheidend employer brand?
Wij kijken graag met je mee en helpen jou met het versterken en in de markt zetten van jouw employer brand.
Onze strategisch adviseur Pim Mulder vertelt je er graag meer over.